|
||||||
Dnes je: 03.říjen 2023
12 : 57 : 05 Dnes má svátek Bohumil
Celkem: 244034 Měsíc: 2047 Týden: 508 Dnes: 35 Online: 1 |
K rozvoji ultralehkého létání došlo masivně po roce 1989. Majitelem letadla se mohla stát soukromá osoba, což před rokem 1989 nebylo v ČSSR možné. Vznikla nová kategorie letadel, kterou dnes známe pod zkratkou SLZ = sportovní létající zařízení. Záštitu nad tou
I na letišti v Ústí skupina amatérských stavitelů zakoupila od ing. Olšanského stavebnici UL letadla D7 Straton. Tak se Vladi
V roce 1995 z iniciativy členů ústeckého aeroklubu Pavla Urbana, Karla Faltuse st. a Miloše Mládka byl zahájen vývoj a výroba motorizovaného UL kluzáku UFM 13 Lambáda. V roce 1997 byla potom založena firma Urban Air s.r.o., která pokračovala ve vývoji a výrobě UL letadel odvozených od původního projektu. Postupně tak vznikly typy UFM 11, dále UFM 10 Samba a z ní odvozená Samba XXL. Do dnešních dní bylo vyrobeno celkem 250 kusů UL letadel Lambáda a Samba. Ing. Petr Bezděk získal na MS a ME UL letadel, které se konalo v Ústí nad Orlicí, na tomto typu zlatou a stříbrnou medaili.
V současno
V současnosti aeroklub neprovozuje UL školu, ale na letišti sídlí firma Jana Ptáčka AirTraining, která se stará o výchovu nových pilotů UL letadel. Mnozí z absolventů této školy přecházejí do ústeckého aeroklubu, aby pokračovali v létání jako členové. Pokud se chcete seznámit blíže s výcvikem na UL letadlech, pak navštivte facebookovou stránku Jana Ptáčka, kde se dozvíte více informací a informace najdete i na naší stránce. |
|||||
© www.lkuo.cz a TH SOFT 2023 Všechna práva vyhrazena. |